:: iklaneka ::

Friday, August 28, 2009

Printer HP 1022n, 1020 tak tahan lama

Seorang staf ofis saya begitu teruja kerana printernya berbunyi seakan-akan manusia terlekat tulang ikan. Ngerinya... Mula-mula saya terkejut juga apabila mendengarkan khabar berita tersebut (Macam penglipur lara lah pulak). So, saya cuba check kalu ada benda2 yang tak sepatutnya berada dalam printer tersebut. Ternyata memang tak ada. Pelik juga...

Lepas itu, macam biasalah saya cabut semua wayar yang ada kat printer tersebut, kemudian saya bawa masuk ke klinik it kat ofis saya. Kena buat report lah sikit. Kadang-kadang tak perlu sebenarnya report ni. Menyusahkan sahaja. Ia hanya sekadar bukti bahawa kita buat kerja dan ada aktiviti dalam satu-satu hari. Tapi saya buat jugalah report. Mudah dan malas nak berhadapan dengan masalah di masa akan datang.

Jadi, sekejap lagi saya akan uruskan printer tersebut sebaik yang mungkin. Kemungkinan besar printer ini akan masuk stor sebab biasanya printer orang tak hantar kedai baiki. Kalau baiki pun, memakan kos yang seakan-akan sama harga dengan printer model baru. Kesimpulannya, saya akan try sedaya upaya untuk settlekan masalah printer tersebut. InsyaAllah.

No comments:

 

Hakcipta Terpelihara PANDUANOSS 2009-2012. Sebarang pertanyaan sila emailkan ke : mamn85@gmail.com